Vypadávajú vám na jeseň vlasy? Vieme, ako proti tomu bojovať

pridané 03.11.2020

Tak, ako zo stromov opadávajú na jeseň listy, aj mnohých z nás po skončení leta trápi nadmerné vypadávanie vlasov. Pozorujete okolo seba čoraz viac vlasov, ktoré sa s vašou pokožkou hlavy definitívne rozlúčili? Potom je čas prijať opatrenia, ktoré korune krásy zase raz prinavrátia silu, odolnosť a lesk.

Vypadávanie vlasov na jeseň: Prečo je tomu tak?

Príčinu sezónneho padania vlasov hľadajte v evolúcii. Vlasy sú nielen korunou krásy, ich hlavnou úlohou je ochrana citlivej pokožky hlavy pred škodlivým UV žiarením, studeným vetrom aj mrazom. S príchodom jari a väčším počtom slnečných dní sa vlasy aktivizujú do rastovej fázy, aby dokázali vytvoriť čo najsilnejšiu pokrývku hlavy. Avšak, ak počas letných mesiacov v strave neprijímate dostatok kľúčových živín a minerálov, ľahko sa môže stať, že vlasy sa predčasne vyčerpajú. Prejdú do pokojovej fázy a po niekoľkých týždňoch, najčastejšie na jeseň, začnú vypadávať až v takej miere, že vás ich úbytok nemilo prekvapí. Okrem padania vlasov sa môžu objaviť aj problémy so stratou lesku, rozštiepenými končekmi a náchylnosťou na lámanie. Za tieto neduhy môže predovšetkým pôsobenie slnečných lúčov a chlórovej vody v bazénoch, ktoré vlasy predčasne vysušujú.

Nepodceňujte jesenné zmeny

Prechod z leta na jeseň sa spája s množstvom zmien. Dni sú čoraz kratšie a spolu s nimi klesá aj intenzita denného svetla. Znižuje sa tak prirodzená produkcia vitamínu D, imunitu ohrozujú sezónne ochorenia a pod vplyvom hormonálnych zmien sa môže dostaviť aj jesenná depresia. Máme menej pohybu, konzumujeme stravu, ktorá je bohatšia na sacharidy, výsledkom čoho je pomalší metabolizmus a hromadenie škodlivín v tele. Aj všetky tieto faktory sa môžu nepriamo podieľať na zhoršujúcej sa kvalite vlasov. Ak sa k tomu pridá aj nosenie čiapok, presušená pokožka hlavy náchylná na svrbenie a prudké zmeny teplôt medzi interiérom a exteriérom, je zrejmé, že na jeseň budú vlasy prechádzať veľkou zaťažkávajúcou skúškou.

Koľko vlasov denne je veľa?

V rastovej fáze sa nachádza približne 90 % vlasov. Zvyšných 10 % predstavuje vlasy, ktoré sú krátko pred vypadnutím alebo sa vlasové folikuly už pripravujú na obnovu v podobe rastu nových vlasov. Denný úbytok 50 – 60 vlasov sa považuje za prirodzený. Ak však máte pocit, že tento počet je vyšší (viac ako 100 vlasov), na hlave sa objavujú preriedené miesta (lysiny) a v rukách vám zostávajú celé chumáče, zbystrite pozornosť a venujte vlasom starostlivosť, ktorú si zaslúžia.

Starostlivosť o vlasy na jeseň: 3 kroky ku krásnym vlasom

Zaujíma vás, ako sa starať o vlasy na jeseň? Máte hneď niekoľko možností. Pomocou týchto tipov sa pri pravidelnej starostlivosti opäť prepracujete ku krásnej hrive.

  • Buďte k vlasom šetrní: Počas najbližších týždňov sa snažte vlasom dopriať citlivú starostlivosť. Vyhnite sa zaťažujúcej vlasovej kozmetike, najmä lakom a silno tužiacim gélom. Ak je to možné, neabsolvujte ani „trvalú“, alebo chemické farbenie vlasov. Namiesto tepelnej úpravy (fénovanie, žehlenie) uprednostnite prirodzené preschnutie vlasov.
  • Doprajte si masáž pokožky hlavy: Každý vlasový korienok je vo fáze rastu zásobovaný krvou a spolu s ňou sa mu dostáva aj nevyhnutná výživa, vďaka ktorej rastie a silnie. Práve preto je dôležité podporiť prekrvenie vlasovej pokožky a tým najlepším spôsobom je jemná masáž bruškami prstov. Ako bonus naviac - zbavíte sa bolesti hlavy a celodenný stres sa stratí.
  • Najdôležitejšia je výživa zvnútra: Skôr, ako investujete desiatky eur do vodičiek a sér sľubujúcich zázraky na počkanie, zamyslite sa nad zložením svojej stravy. Silné vlasy potrebujú viacero kľúčových živín, medzi nimi predovšetkým vitamín A, vitamín E, zinok, selén, železo, vitamíny skupiny B (B1, B2, biotín, niacín, kyselina pantoténová, kyselina listová, …). V našej strave tieto živiny nemusia byť dostatočne zastúpené. Výživový doplnok KINIRIL v sebe ukrýva až 33 zložiek, ktoré podporia zdravie a rast vlasov. Tento prírodný komplex vitamínov, minerálov a rastlinných výťažkov môže byť vaším pomocníkom v boji proti vypadávaniu vlasov.
Zaujal Vás tento článok?
Odporučte článok známym!
Obsah 1 tbl. hmot./tbl. %RVH
Želatína 60,00 mg
L-cystín 50,00 mg
Kolagén 50,00 mg
L-Methionín 33,00 mg
Echinacea augustifolia 25,00 mg
Ovos siaty 25,00 mg
Špargla (asparagus) 17,00 mg
PABA 17,00 mg
Papaín 17,00 mg
Niacín 16,67 mg 104,20
Kyselina pantoténová 10,00 mg 166,70
Zinok 5,00 mg 50,00
Vitamín B2 3,35 mg 239,30
Kremík 1,75 mg
Beta karotén 1,00 mg
Biotín 0,47 mg 940,00
Vitamín A 0,50 mg 62,50
Jód 0,075 mg 50,00
Selén 0,01 mg 18,20
Vápnik 200,00 mg 25,00
Horčík 67,00 mg 17,90
Fosfor 100,00 mg 14,30
Cholín 50,00 mg
Inozitol 20,00 mg
Bioflavonoidy 17,00 mg
Vitamín E 6,67 mg 55,60
Vitamín B1 3,35 mg 304,50
Mangán 3,35 mg 167,50
Železo 2,00 mg 14,30
Kyselina listová 0,20 mg 100,00
Vitamín B12 0,006 mg 240,00
Vitamín D3 0,0017 mg 33,60
RNA 20,00 mg
%RVH (referenčná výživová hodnota) nie je zákonom stanovená
zatvoriť